drKamil Pietrasik
|język: English
O MNIE   GALERIA   OPINIE PACJENTÓW   CENNIK
CHIRURGIA RĘKI
Zespół uciskowy nerwu łokciowego w okolicy łokcia wywołany jest nadmiernym uciskiem tego nerwu przez struktury łącznotkankowe.

W okolicy nadkłykcia przyśrodkowego kości ramiennej nerw łokciowy położony jest w swojej bruździe znajdując się bezpośrednio na kości.

Przerośnięte struktury łącznotkankowe lub odmienności anatomiczne powodują "dociśnięcie" nerwu do kości, dając objawy zaburzeń czucia (drętwienia, mrowienia palców), które z czasem mogą przejść w dolegliwości bólowe palców IV-V a także osłabienie siły chwytnej ręki na skutek zaniku jej mięśni wewnętrznych.

Dane z wywiadu i badanie fizykalne pozwalają często na rozpoznanie tej jednostki chorobowej. W wątpliwych przypadkach koniecze jest wykonanie specjalistycznych badań diagnostycznych (tj. RTG, USG, EMG).

W przypadku braku poprawy po zastosowanym leczeniu zachowawczy, postepowaniem z wyboru jest interwencja chirurgiczna.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym lub blokadzie regionalnej.

Cięcie zlokalizowane jest na przyśrodkowe powierzchni łokcia. W czasie zabiegu nerw zostaje uwolniony z otaczających tkanek i jeśli zachodzi taka konieczność przemieszczony w pozycję pozaanatomiczną w celu uniknięcia nawrotów dolegliwości.

W okresie pooperacyjnym obowiązuje ochrona przed urazami oraz elewacja operowanej kończyny do zagojenia ran.

Po zdjęciu szwów skórnych (10-14 doba) wskazana jest rehabilitacja ruchowa jak i fizykoterapia.

Operacja stwarza warunki do regeneracji patologicznie zmienionej struktury nerwu.

Ustąpienie dolegliwości bólowych pacjenci odczuwają bezpośrednio po operacji. Drętwienia i parestezje mogą utrzymywać się do kilku miesięcy po zabiegu lub wcale nie ustąpić.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej z udziałem ręki jest możliwy po 4-6 tyg. od operacji.

InstagramFaceBook