drKamil Pietrasik
|język: English
O MNIE   GALERIA   OPINIE PACJENTÓW   CENNIK
CHIRURGIA RĘKI
Ręce są jedną z najbardziej eksponowanych części ludzkiego ciała. Dlatego procesy starzenia się polegające na atrofii podskórnej tkanki tłuszczowej i utracie jędrności skóry są tu szczególnie widoczne.

Zabiegiem, który odmładza ręce najtrwalej jest przeszczep własnej tkanki tłuszczowej.

Pobrana na zasadach liposukcji z miejsc dawczych (tj. podbrzusze, uda, grzbiet) tanka tłuszczowa, po sterylnym przygotowaniu, zostaje wprowadzona podskórnie w okolicę grzbietu ręki gdzie występuje jej niedobór. Ponadto, zawarte w przeszczepianym tłuszczu komórki macierzyste przyczyniają się do strukturalnego odmłodzenia skóry rąk.

Zabieg wykonywany jest w blokadzie regionalnej lub znieczuleniu ogólnym.

Po operacji obowiązuje elewacja operowanych kończyn i stosowanie rękawiczek uciskowych, które zmniejszają obrzęki i wspomagają gojenie (4-6·tyg).

Powrót do normalnej aktywności zawodowej z udziałem rąk następuje po 2-3 tygodniach od zabiegu.

Uzyskany efekt jest długotrwały lecz nie permanentny. Zabieg odmładza ręce ale nie zatrzymuje naturalnych procesów ich starzenia się. Normą wynikającą ze specyfiki tej metody jest częściowe (30-50%) wchłanianie się przeszczepionej tkanki, co może wymagać dodatkowego podania tłuszczu w okresie do 6 miesięcy po zabiegu pierwotnym. Zmiany masy ciała mogą mieć wpływ na uzyskany wynik estetyczny zabiegu.

InstagramFaceBook