„Dolina łez”

Bruzda biegnąca od przyśrodkowego kąta oka do polika, nazywana potocznie „doliną łez”, nadaje oprawie oczu wygląd starczy i zmęczony (tzw. „podkrążone oczy”). Za jej powstanie odpowiedzialne jest zwiotczenie struktur łącznotkankowych w tej okolicy jak i deficyt podskórnej tkanki tłuszczowej.

Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej uzupełnia jej brak przyczyniając się do likwidacji objawu „podkrążonych oczu”.

W pierwszym etapie pobierana jest z miejsc dawczych (tj. podbrzusze, uda) tkanka tłuszczowa. Po przygotowaniu zostaje wprowadzona podskórnie w korygowane okolice. Z uwagi na częściowe wchłanianie się przeszczepionego tłuszczu często konieczne jest powtórzenie zabiegu po 3-6 miesiącach.

Przeszczep tłuszczu wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym lub płytkim dożylnym.

Pacjenci opuszczają klinikę w dniu zabiegu.

Okres rekonwalescencji wynosi 3 -7 dni. Obrzęki i zasinienia ustępują po 2 -3 tygodniach. Ostateczny efekt zabiegu oceniany jest po 6 miesiącach.

Znaczne zmiany masy ciał, zaburzenia hormonalne w okresie pooperacyjnym mogą mieć wpływ na uzyskany wynik. Efekt utrzymuje się znacznie dłużej niż w przypadku stosowania kw. hialuronowego aczkolwiek nie jest permanentny.

Czas trwania zabiegu do 60 min
Znieczulenie miejscowe lub ogólne
Pobyt w klinice 2-6 godz. w zależności od rodzaju znieczulenia
Rekonwalescencja 7 dni