Plastyka brodawki

Plastykę brodawek piersi wykonuje się u kobiet z ich nabytym lub wrodzonym zniekształceniem.

Najczęstszymi zniekształceniami brodawek są: wciągnięcie, wydłużenie lub przerost.

Operacja wciągniętych brodawek polega na chirurgicznym uwolnieniu przyczyn zniekształcenia i odtworzeniu brodawki o prawidłowej wielkości, kształcie i projekcji. W cięższych postaciach konieczne może okazać się całkowite przecięcie przewodów wyprowadzających gruczołów mlecznych, co może trwale upośledzić zdolność karmienia operowaną piersią.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym.

Cięcia operacyjne zlokalizowane są u podstawy brodawki a powstałe w obrębie otoczki blizny z upływem czasu stają się niewidoczne.

Pacjentki opuszczają klinikę bezpośrednio po zabiegu.

Powrót do normalnej aktywności następuje po 2-3 dniach.

Ćwiczenia sportowe mogą zostać wznowione po 1 miesiącu od zabiegu.

Uzyskiwane wyniki są dobre i trwałe choć ciąża, karmienie piersią, znaczne zmiany masy ciała lub oracje piersi mogą zmienić pierwotny wynik.

Czas trwania zabiegu 1 godz.
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w klinice 1 godz.
Rekonwalescencja  3 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagają usunięcia