Ginekomastia

Operacja przerośniętych piersi u mężczyzn (ginekomastia lub pseudoginekomastia) ma na celu przywrócenie naturalnego wyglądu męskiej klatce piersiowej

Wybór metody operacyjnej uzależniony jest od przyczyny powiększenia piersi. W przypadkach gdzie dominuje przerost tkanki tłuszczowej (pseudoginekomastia), jej nadmiar zostaje usunięty przy pomocy liposukcji laserowej. Gdy dominuje przerost tkanki gruczołowej najlepsze wyniki daje usunięcie chirurgiczne. W przypadku wystąpienia mieszanej patologii (nadmiar tk. tłuszczowej + przerost gruczołu) najlepszy efekt można osiągnąć łącząc obydwie te technik.

Cięcia do liposukcji zlokalizowane są w bruzdach podpiersiowych i okolicach pachowych tak aby powstałe niewielkie blizny były mało widoczne. Blizny po resekcji chirurgicznej gruczołów zlokalizowane są w obrębie otoczek tak aby po wygojeniu były mało widoczne.

W zależności od preferencji Pacjenta i zakresu operacji, zabieg może być wykonany w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Pacjenci po zabiegu w znieczuleniu miejscowym opuszczają klinikę bezpośrednio po jego zakończeniu, po znieczuleniu ogólnym pozostają w klinice na 6 godzin.

Okres rekonwalescencji uzależniony jest od metody operacji i trwa 7-14 dni.

Aktywność sportową można rozpocząć po miesiącu a ćwiczenia angażujące okolice piersiowe po 3 miesiącach.

W okresie pooperacyjnym wymagane jest stosowanie ubrania uciskowego, zmniejszającego obrzęki i przyspieszającego proces gojenia.

Wyniki operacji są zazwyczaj długotrwałe, choć mogą być zmienione przez znaczny przyrost masy ciała lub hormony.

Czas trwania zabiegu do 3 godz.
Znieczulenie miejscowe lub ogólne
Pobyt w klinice  3 – 24 godz. w zależności od rodzaju znieczulenia.
Rekonwalescencja 7-10 dni
Przeciwwskazania niewyrównane zaburzenia endokrynologiczne  w tym hiperprolaktynemia, nieleczone choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory
Zalecenia przed zabiegiem ginekomastia OGÓLNE zalecenia do zabiegu.pdf
ginekomastia liposukcja MIEJSCOWE zalecenia do zabegu.pdf