Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej

Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej w twarz wykonywany jest w celu odmłodzenia wyglądu, korekcji zniekształceń, ubytków i poprawy jakości skóry.

Na twarzy stosowany jest do wypełnienia wydatnych bruzd nosowo-wargowych, bruzd powiekowo-polikowych („dolina łez”) oraz powiększania ust i wyniosłości jarzmowych. Często bywa kojarzony z innymi zabiegami odmładzającymi jak lifting twarzy czy operacje odmładzające powiek.

W pierwszym etapie pobierany jest tłuszcz techniką liposukcji z miejsc dawczych (tj. podbrzusze, uda). Po sterylnym przygotowaniu, zostaje on wprowadzony podskórnie w korygowaną okolice. Efekt wypełnienia tłuszczem utrzymuje się znacznie dłużej niż kwasem hialuronowym, aczkolwiek nie jest permanentny. Z uwagi na wchłanianie się części przeszczepionej tkanki (30-40%) często konieczna bywa dodatkowy zabieg uzupełniający po 3-6 miesiącach.

Przeszczep tłuszczu na twarz wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym lub płytkim dożylnym.

Pacjenci opuszczają klinikę w dniu zabiegu.

Okres rekonwalescencji zależy od zakresu operacji i procedur towarzyszących. Powrót do normalnej aktywności jest możliwy po 7-14 dniach.

Wstępny wynik zabiegu oceniany jest po 3 a ostateczny po 6 miesiącach.

Znaczne zmiany masy ciała jak też zaburzenia hormonalne i metaboliczne mogą mieć wpływ na uzyskany wynik.

Czas trwania zabiegu do 90 min
Znieczulenie miejscowe lub ogólne
Pobyt w klinice 3-6 godz. w zależności od rodzaju znieczulenia
Rekonwalescencja 7 dni