Usunięcie poduszek Bichata

Celem tego zabiegu jest zmniejszenie objętości policzków, szczególnie w ich środkowej i dolnej części. Chociaż twarz, która ma okrągłe, dobrze wypełnione poliki, jest uważana za młodzieńczą, niektórzy ludzie uważają, że ich twarz wydaje się zbyt pełna, a nawet pulchna. Usunięcie poduszek tłuszczowych niweluje ten objaw i powoduje optyczne uwydatnienie wyniosłości jarzmowych, co wg. niektórych podnosi estetykę i atrakcyjność twarzy. Rozmiar poduszek Bichat’a różni się w zależności od pacjenta i od strony twarzy. Operacja zazwyczaj nie jest wykonywana u osób szczupłych, o wąskich twarzach, ponieważ usunięcie poduszek tłuszczowych z polików może spowodować, że twarz będzie wyglądać na bardziej wychudzoną z wiekiem. Także osoby z uogólnioną otyłością nie są dobrymi kandydatami do tego zabiegu.

Usunięcie poduszek Bichat’a przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym i trwa do 60-90 min.

Cięcia zlokalizowane są na wewnętrznej stronie polików tak więc powstałe blizny są niewidoczne. Rany zaopatrzone są szwami rozpuszczalnymi, które usuwają się samoistnie po 14-21 dniach.

Pacjenci bezpośrednio po zabiegu opuszczają klinikę.  Rekonwalescencja wynosi 7-10 dni. W tym czasie konieczne jest stosowanie diety płynnej i przestrzeganie zaleceń dotyczących higieny jamy ustnej.

Uzyskany wynik jest natychmiastowy i permanentny choć przez kilka pierwszych tygodni trudny do zauważenia przez obrzęk. Wahania wagi ciała, zaburzenia hormonalne i metaboliczne mogą przyczynić się do jego zmiany.

Czas trwania zabiegu 60-90 min.
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w klinice do 90 min.
Rekonwalescencja 7 dni
Zdjęcie szwów Szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania Infekcje w obrębie jamy ustnej, zły stan uzębienia,  nieleczone choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, zaburzenia rytmu serca,  nieuregulowana cukrzyca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory
Zalecenia przed zabiegiem Bichat zalecenia do zabiegu.pdf