Zmniejszenie piersi

Operacje redukcyjne mają na celu poprawę kształtu kobiecych piersi przez zmniejszenie ich wielkości. Spodziewany wynik to mniejszy i proporcjonalny biust, pasujący do reszty sylwetki.

U pacjentek ze znacznym przerostem piersi, zabieg ten wykonywany jest ze wskazań medycznych jeśli nadmiar tkanek powoduje zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa, jest przyczyną problemów natury dermatologicznej, psychologicznej lub stanowi przeszkodę w utrzymaniu higieny.

Operacja przeprowadzana jest  w znieczuleniu ogólnym.

Cięcia zlokalizowane są w zależności od przyjętej metody operacyjnej w okolicy okołootoczkowej, w dolnej połowie piersi i bruździe podpiersiowej.

Pacjentki spędzają noc po zabiegu w klinice.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej następuje po 7-10 dniach od operacji.

W okresie pooperacyjnym konieczne jest noszenie biustonosza elastycznego przez 8 tyg.

Aktywność sportową można podjąć po 1 miesiącu, a ćwiczenia angażujące mięsnie piersiowe po 3 miesiącach od operacji.

Efekt zmniejszenia piersi jest natychmiastowy i długotrwały, choć sam zabieg nie zatrzymuje naturalnego procesu starzenia. Istotne zmiany masy ciała, ciąże i terapie hormonalne mogą zmienić pierwotnie uzyskany kształt i wielkość piersi.

Czas trwania zabiegu 3-4 godz.
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice do 24 godz.
Rekonwalescencja ok. 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory,  ciąża, zbliżająca się lub aktywna miesiączka
Zalecenia przed zabiegiem zmniejszenie piersi zalecenia do operacji.pdf