Powiększenie piersi przeszczepem tłuszczu

Powiększenie piersi przeszczepem własnej tkanki tłuszczowej jest zabiegiem przeznaczonym dla kobiet pragnących  poprawić kształt i wielkość biustu bez implantów.

Powiększanie biustu przeszczepami własnej tkanki tłuszczowej najczęściej wykonywane jest u kobiet z małymi piersiami, asymetrią piersi, zniekształceniami pooperacyjnymi, deficytem objętości w górnym biegunie piersi, u których zachowana jest dobra jakość skóry na piersiach.

Zakres powiększenia zazwyczaj dotyczy od pół do jednej miseczki.

Po wysłuchaniu oczekiwań i zbadaniu pacjentki, Dr Pietrasik proponuje możliwe sposoby operacji, pozostawiając pacjentce ostateczną decyzję wyboru. W czasie konsultacji dyskutowane są m. in.: metoda powiększenia piersi, planowana objętość tkanki tłuszczowej do przeszczepienia, miejsca dawcze, spodziewane wyniki oraz możliwe powikłania.

Operacja  przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym.

Tkanka tłuszczowa pobierany jest z miejsc dawczych (tj. podbrzusze, uda, grzbiet) na zasadach liposukcji. Po sterylnym przygotowaniu, zostaje wprowadzona podskórnie do piersi przy pomocy kaniul.

Czas trwania operacji waha się od 1 do 3 h w zależności od wielkości powiększenia i dostępności tkanki tłuszczowej.

Najczęściej pacjentki wychodzą do domu w dniu zabiegu.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej następuje po 3-7 dniach od zabiegu.

W okresie pooperacyjnym konieczne jest noszenie biustonosza elastycznego lekko uciskowego przez 8 tyg.

Ćwiczenia sportowe można podjąć po 1 miesiącu od operacji.
Uzyskany efekt jest długotrwały choć nie permanentny. Normą wynikającą ze specyfiki tej metody jest częściowe (30-50%) wchłonięcie się przeszczepionej tkanki, co może wymagać dodatkowego podania tłuszczu w okresie do 6 miesięcy po zabiegu pierwotnym. Ciąże, zmiany masy ciała terapie hormonalne mogą mieć wpływ na uzyskany wynik zabiegu.

Czas trwania zabiegu 2-3 godz.
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 12-24 godz.
Rekonwalescencja ok. 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory,  ciąża, zbliżająca się lub aktywna miesiączka
Zalecenia przed zabiegiem powiększenie piersi lipotransfer zalecenia do operacji.pdf