Plastyka pochwy

Plastyka pochwy i krocza to zabiegi mające na celu poprawę wyglądu i funkcji najbardziej intymnych części ciała kobiety. Najczęściej kandydatkami do tej operacji są matki, które rodziły  drogami naturalnymi.

W wyniku przeprowadzonych w czasie porodu cięć, poszerzających ujście dróg rodnych i ich pierwotnym zeszyciu, dochodzi do wytworzenia blizny, mogącej zniekształcić stosunki anatomiczne. Blizny te mogą powodować dyskomfort lub nawet bólu w czasie stosunku, co może prowadzić do zaburzenia sfery seksualnej. Także samo poszerzenie średnicy pochwy w wyniku porodu/porodów może również być przyczyną w/w problemów.

Plastyka pochwy i krocza przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym.

Zakładane szwy są rozpuszczalne, które nie wymagają usunięcia.

Pacjentka opuszcza klinikę do 6h po zabiegu.

W okresie pooperacyjnym obowiązuje 8 tyg. wstrzemięźliwość od stosunków płciowych.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej następuje 7-10 dni po operacji.

Uzyskany efekt estetyczny i funkcjonalny jest trwały choć sama operacja nie zatrzymuje naturalnych procesów starzenia. Także ponowne porody mogą przyczynić się do zniwelowania pierwotnie dobrego wyniku operacji.

Czas trwania zabiegu do 2 godz.
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice do 6 godz.
Rekonwalescencja 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania zbliżająca się lub aktywna miesiączka, nieleczone choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, zaburzenia rytmu serca,  nieuregulowana cukrzyca, aktywne infekcje, nowotwory, ciąża
Zalecenia przed zabiegiem plastyka pochwy zalecenia do zabiegu.pdf