Powiększenie piersi implantami

Powiększenie piersi implantami jest zabiegiem przeznaczonym dla kobiet pragnących  poprawić kształt swojego biustu przez zwiększenie jego objętości.

Operacja powiększania piersi najczęściej wykonywana jest u kobiet z piersiami małymi od okresu dojrzewania, asymetrycznymi, zniekształconymi karmieniem lub odchudzaniem.

Po wysłuchaniu oczekiwań i zbadaniu pacjentki, Dr Pietrasik proponuje możliwe sposoby operacji, pozostawiając pacjentce ostateczną decyzję wyboru. Dużą pomocą w jej podjęciu jest wizualizacja komputerowa (system VECTRA) oraz przy pomocy sizerów. W czasie konsultacji dyskutowane są m. in.: metoda powiększenia piersi, cięcie chirurgiczne, rodzaj i miejsce umieszczenia implantu, spodziewane wyniki oraz możliwe powikłania.

Operacja  przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym.

Cięcia zlokalizowane w bruździe podpiersiowej lub w dole pachowym (metoda endoskopowa).

Czas trwania operacji waha się od 90 do 120min w zależności od wybranej metody.

W zależności od preferencji Pacjentki wychodzą do domu w dniu zabiegu lub pozostają na jedną noc w klinice.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej następuje po 7-10 dniach od operacji.

W okresie pooperacyjnym konieczne jest noszenie biustonosza elastycznego przez 8 tyg..

Aktywność sportową można podjąć po 1 miesiącu, a ćwiczenia angażujące mięśnie piersiowe po 3 miesiącach od operacji.

Uzyskany wynik jest długotrwały choć nie permanentny. Ciąże, zmiany masy ciała, terapie hormonalne mogą go zmienić.

Czas trwania zabiegu 90 minut
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 12-24 godz.
Rekonwalescencja ok. 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory,  ciąża, zbliżająca się lub aktywna miesiączka
Zalecenia przed zabiegiem powiększenie piersi implanty zalecenia do operacji.pdf