Zmniejszenie otoczki

Zmniejszenie otoczek/otoczki wykonuje się u kobiet z ich powiększeniem, w celu poprawienia wyglądu piersi.

Powiększenie otoczki może być spowodowane karmieniem piersią, zmianami hormonalnymi lub być indywidualna cechą osobniczą kobiety.

Operacja zmniejszenia otoczki polega na chirurgicznym usunięciu nadmiaru tkanek z obwodu otoczki i koncentrycznym zamknięciu rany podskórnie elastycznym szwem niewchłanialnym co zapewnia trwałość uzyskanego wyniku.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym.

Cięcia operacyjne zlokalizowane są w obrębie otoczki. Powstałe blizny z upływem czasu stają się mało widoczne.

Pacjentki opuszczają klinikę bezpośrednio po zabiegu.

Powrót do normalnej aktywności następuje po 2-3 dniach. Ćwiczenia sportowe mogą zostać wznowione po 1 miesiącu od zabiegu.

Uzyskiwane wyniki są dobre i trwałe choć sam zabieg nie zatrzymuje naturalnego procesu starzenia się.  Ciąża, karmienie piersią, terapie lub zaburzenia hormonalne, znaczne zmiany masy ciała lub operacje piersi mogą zmienić uzyskany pierwotny efekt.

Czas trwania zabiegu 1 godz.
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w klinice 1 godz.
Rekonwalescencja 3 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagają usunięcia