Usunięcie implantów piersi

Celem zabiegu jest usunięcie implantów piersi u pacjentek po zabiegu powiększenia lub rekonstrukcji piersi. Podczas zabiegu można również usunąć materiał silikonowy z nieszczelnego implantu oraz torebkę, która jest tkanką bliznowatą otaczającą każdy implant piersi. Często ta tkanka jest miękka i nie trzeba jej usuwać, ale może stwardnieć, powodując ból i dyskomfort. Jest to powód do usunięcia implantów wraz z otaczającą je torebką (tzw. resekcja „en block”).

Implanty piersi nie są urządzeniami na całe życie i ważne jest, aby pacjentka była tego świadoma. Nie ma ustalonego czasu, po którym implanty należy usunąć lub wymienić. Dr Pietrasik zaleca swoim pacjentkom, które przeszły zabieg powiększania piersi implantami, aby raz w roku wykonywały badania USG piersi, a po wygaśnięciu gwarancji (tj. 10 lat po zabiegu) poddały się rezonansowi magnetycznemu piersi. W przypadku niepokojących objawów dr Pietrasik zleca wcześniejsze wykonanie obu tych badań.

Podczas konsultacji przedoperacyjnych omawiane są następujące tematy: sposób i zakres zabiegu, lokalizacja cięć, spodziewane wyniki i możliwe powikłania.

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu ogólnym.

Czas trwania operacji waha się od 45 minut do 3 godzin, w zależności od tego, czy torebka otaczająca implant jest usuwana czy nie.

Pacjenci opuszczają klinikę w dniu zabiegu lub zostają na noc w zależności od zakresu zabiegu i preferencji.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej trwa 7-10 dni.

W okresie pooperacyjnym konieczne jest noszenie elastycznego biustonosza przez 8 tygodni.

Aktywność sportową można wznowić po 1 miesiącu, a ćwiczenia angażujące mięśnie piersiowe po 3 miesiącach od zabiegu.

Uzyskany wynik jest trwały. W sytuacji, gdy spodziewany wynik estetyczny usunięcia implantów piersi  może być niezadowalający, dr Pietrasik zaleca rozważenie jednoczesnego podniesienia piersi.

Czas trwania zabiegu od 30 min do 3 godz.
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 12-24 godz.
Rekonwalescencja ok. 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, ciąża, zbliżająca się lub aktywna miesiączka
Zalecenia przed zabiegiem usunięcie implantów piersi zalecenia do operacji.pdf