Powiększanie pośladków

Powiększenie pośladków przeznaczone jest dla osób pragnących poprawić wygląd tej części ciała. Kandydatami są najczęściej osoby, którym nie udało się osiągnąć pożądanego efektu drogą ćwiczeń fizycznych.

Kształt i wielkość pośladków modelowane są przeszczepem własnej tkanki tłuszczowej lub implantem. Celem uzyskania lepszego wyniku zabieg poszerza się o liposukcję grzbietu, talii i ud.

Po dokładnej analizie budowy anatomicznej i proporcji pacjentki/pacjenta, Dr Pietrasik prezentuje plan operacji, dający największe szanse uzyskania zadawalającego wyniku. Najczęściej zabieg ten przeprowadzany jest u osób z płaskimi pośladkami, które posiadają depozyty tk. tłuszczowej w innych okolicach skąd może być on pobrany do przeszczepu. U osób szczupłych, u których brak jest wystarczającej ilości tkanki tłuszczowej w miejscach dawczych, Dr Pietrasik może zasugerować odroczenie zabiegu do czasu zwiększenia masy ciała lub zaproponować powiększenie pośladków implantem.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym lub zewnątrzoponowym. Tłuszcz pobierany jest z okolic gdzie najczęściej występuje jego nadmiar (tj. talia, uda, grzbiet, brzuch). Po odpowiednim jałowym przygotowaniu, zostaje wszczepiony w pośladki pod kontrolą USG. Implanty wprowadzane są do mięśnia pośladkowego większego przez niewielkie cięcia znajdujące się w szparze pośladkowej.

Powrót  do normalnej aktywności zawodowej następuje po 2 tygodniach. W okresie pooperacyjnym (6-8 tyg.) stosowane są ubrania uciskowe pozwalające zmniejszyć obrzęk i wspomagające proces gojenia ran. Przez 1 tydzień od operacji obowiązuje bezwzględny zakaz obciążania pośladków (tj. zakaz siadania i leżenia na plecach).

Efekt powiększenia pośladków implantami daje długotrwały wynik. W przypadku przeszczepu tkanki tłuszczowej wynik jest długotrwały choć nie permanentny. Część (ok.30-40%) przeszczepionej tkanki tłuszczowej ulega wchłonięciu i niekiedy konieczne bywa powtórzenie zabiegu po pół roku. Znaczne zmiany masy ciała, urazy, ciąża, zaburzenia hormonalne mogą zmienić wyniki estetyczne tych operacji.

Czas trwania zabiegu 3-6 godz.
Znieczulenie ogólne lub zewnątrzoponowe
Pobyt w klinice 1-2 dni
Rekonwalescencja 14 dni
Zdjęcie szwów w  14 dobie