Operacja odmładzająca rąk

Ręce są jedną z najbardziej eksponowanych części ludzkiego ciała. Dlatego procesy starzenia się polegające na atrofii podskórnej tkanki tłuszczowej i utracie jędrności skóry są tu szczególnie widoczne.

Zabiegiem, skutecznie odmładzającym grzbietową powierzchnię rąk jest przeszczep własnej tkanki tłuszczowej.
Pobrana na zasadach liposukcji z miejsc dawczych (tj. podbrzusze, uda) tkanka tłuszczowa, po sterylnym przygotowaniu, zostaje wprowadzona podskórnie w okolicę grzbietu ręki gdzie występuje jej niedobór. Ponadto, zawarte w przeszczepianym tłuszczu komórki macierzyste przyczyniają się do strukturalnego odmłodzenia skóry rąk.

Zabieg wykonywany jest w blokadzie regionalnej lub znieczuleniu ogólnym.

Po operacji obowiązuje elewacja operowanych kończyn i stosowanie rękawiczek uciskowych, które zmniejszają obrzęki i wspomagają gojenie (4-6tyg).

Powrót do normalnej aktywności zawodowej z udziałem rąk następuje po 2-3 tygodniach od zabiegu.

Uzyskany efekt jest długotrwały lecz nie permanentny. Zabieg odmładza ręce ale nie zatrzymuje naturalnych procesów ich starzenia się. Normą wynikającą ze specyfiki tej metody jest częściowe (30-50%) wchłanianie się przeszczepionej tkanki, co może wymagać dodatkowego podania tłuszczu w okresie do 6 miesięcy po zabiegu. Zmiany masy ciała, zaburzenia hormonalne i metaboliczne  mogą mieć wpływ na uzyskany wynik zabiegu.

Czas trwania zabiegu do 90 min.
Znieczulenie miejscowe lub ogólne
Pobyt w klinice 3-6 godz. w zależności od rodzaju znieczulenia
Rekonwalescencja 14 dni
Przeciwwskazania trwająca lub zbliżająca się miesiączka, nieleczone choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, zaburzenia rytmu serca,  nieuregulowana cukrzyca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory