Endoskopowe powiększenie piersi

Endoskopowe powiększenie piersi implantami jest zabiegiem przeznaczonym dla kobiet pragnących  poprawić kształt swojego biustu przez zwiększenie jego objętości i nie akceptujących blizn w bruzdach podpiersiowych.

Operacja ta wykonywana jest u kobiet z wrodzonym niedorozwojem piersi lub u kobiet z piersiami małymi, zniekształconymi karmieniem lub odchudzaniem.

Po wysłuchaniu oczekiwań i zbadaniu pacjentki, Dr Pietrasik proponuje możliwe sposoby operacji, pozostawiając pacjentce ostateczną decyzję wyboru. Dużą pomocą w jej podjęciu jest wizualizacja komputerowa (system VECTRA) oraz przy pomocy sizerów. W czasie konsultacji dyskutowane są m. in.: metoda powiększenia piersi, lokalizacja cięć chirurgicznych, rodzaj i miejsce umieszczenia implantu, spodziewane wyniki oraz możliwe powikłania.

Operacja  przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym.

Cięcia zlokalizowane w dole pachowym.

Czas trwania operacji wynosi 2 h.

W zależności od preferencji, Pacjentki wychodzą do domu w dniu zabiegu lub pozostają na jedną noc w klinice.

Powrót do normalnej aktywności zawodowej następuje po 7-10 dniach od operacji.

W okresie pooperacyjnym konieczne jest noszenie biustonosza elastycznego przez 8 tyg..

Ćwiczenia sportowe można podjąć po 1 miesiącu, a ćwiczenia angażujące mięsnie piersiowe po 3 miesiącach od operacji.

Uzyskany efekt jest długotrwały choć nie permanentny. Operacja nie zatrzymuje naturalnego procesu starzenia się piersi. Ciąże, zmiany masy ciała, terapie hormonalne mogą mieć wpływ na pierwotnie dobry wynik operacji.

Czas trwania zabiegu 90-120 minut
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 12-24 godz.
Rekonwalescencja ok. 7-10 dni
Zdjęcie szwów szwy rozpuszczalne nie wymagające usunięcia
Przeciwwskazania aktywna lub zbliżająca się miesiączka, choroby psychiczne, zaburzenia krzepnięcia krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, zaburzenia rytmu serca, aktywne infekcje, choroby autoimmunologiczne, nowotwory,  ciąża
Zalecenia przed zabiegiem ENDO powiększenie piersi zalecenia do operacji.pdf